15/05/2013: Eindelijk! We hebben papieren van Campirama ontvangen…
Uiteindelijk is het zover: vandaag, 15/05/2013, ontvingen we een enveloppe van Campirama met daarin de papieren waarmee we naar de verzekeringsagent, DIV, etc. mogen lopen.
Dit is een grote opluchting want hiermee begint de levering van onze Hymer eindelijk wat dichterbij te komen.
Het relaas:
Stap 1: dinsdag 21/05/2013 hadden we een afspraak met onze verzekeringsagent. Deze nam de papieren mee en ging informeren bij DIV/douane hoe het verder moet.
Stap 2: woensdag 22/05/2013: telcon verzekeringsagent: we moeten zelf naar de DIV omdat we paspoort moeten laten zien? ’s Avonds kregen we de papieren terug. Het vignet van de verzekering was aangebracht op het roze formulier.
Stap 3: op vrijdag 23/05/2013 zijn we naar het DIV geweest: om 6u20 daar aangekomen als 3 derde in de rij en om 8u30 binnen gegaan met een 25-tal personen achter ons. Om 9u10 waren we terug buiten. Onze nieuwe nummerplaat is 1-FCL-805 en wordt ons binnen de 2 werkdagen per post bezorgd.
Stap 4: op maandag 27/05/2013 hebben we onze nummerplaat ontvangen. We hebben een afspraak gemaakt met Emmanuel Demuynck van Campirama om elkaar op dinsdag 28/05/2013 om 15u00 te ontmoeten in Kortrijk voor de overhandiging van de nummerplaat, papieren, gasflessen en om een datum te prikken voor de levering van de motorhome.
Ondertussen hadden we onze verzekeringspapieren ook in de bus gekregen.
Stap 5: op dinsdag 28/05/2013 zijn we naar Campirama gegaan om de motorhome te bekijken en om de laatste afspraken te maken voor de levering ervan.
We merkten op dat er geen zitbank, maar een klapstoel rechts naast de toegangsdeur staat. De heer E. Demuynck was hierdoor geschrokken en bevestigde ons dat het wel degelijk de zitbank was die op de bestelbon staat. We hebben ter plaatse besloten om het bij de klapstoel te houden: hierdoor hebben we meer ruimte bij het binnenkomen en eigenlijk is het daar een ideale plaats om onze viervoeter te leggen.
Aangezien er nog een aantal onderdelen door Campirama moeten geplaatst worden (o.a. zonnepanelen, woonbatterijen, veiligheidssloten, achteruitrijcamera, …) hebben we besloten om geen afzonderlijke achteruitcamera, TomTom en radio te plaatsen, maar om alles in 1 toestel onder te brengen. We kozen voor een ZENEC ZE-NC620D in combinatie met een Camos CM42 achteruitrijcamera.
De uiteindelijke afleveringsdatum werd vastgelegd op 11/06/2013 om 16u00.
We lieten ook ons ongenoegen blijken voor de toch wel late levering van de motorhome. Hij werd ons namelijk beloofd tegen half maart terwijl de levering in juni gaat plaatsvinden. Dhr E. Demuynck ging hier mee akkoord en gaat proberen om bij Hymer toch nog een extra korting te bekomen.
Het aftellen naar dinsdag 11/06/2013 kan beginnen
Stap 6: 06/06/2013: we ontvingen een SMS bericht van dhr. E. Demuynck met goed nieuws: alle bestelde onderdelen (radio en achteruitrijcamera) zijn toegekomen en de aflevering op dinsdag 11/06/2013 gaat definitief door. Het slechtere nieuws was dat de persoon die bij Hymer kan antwoorden op de gevraagde extra korting, tot maandag 10/06/2013 met vakantie is. We zijn benieuwd hoe dit gaat aflopen…
Stap 7: 11/06/2013: de dag van de levering! We werden goed onthaald bij Campirama en we kregen een zeer uitgebreide uitleg over onze nieuwe motorhome. Nadien was het tijd voor de administratieve afhandeling en ja hoor: we kregen alsnog een extra korting van Hymer wegens laattijdige levering. Onze dag kon niet meer stuk, zelfs niet toen de weergoden het nodig achtten om enkele stevige regenbuien over onze nieuwe aanwinst los te laten. Eindelijk waren we weer in het bezit van een motorhome. Wat een zalig gevoel van vrijheid! Het plannen van een eerste uitstap kon beginnen…
Oh ja, nog één ding: het leeg gewicht (inclusief bestuurder, water, gas, diesel en alle extra accesoires): 2880Kg. !!
Een nieuwe Hymer mobilhome of campervan kopen, dan ben je aangewezen op een officiele dealer denk ik toch, en dan ik de keuze heel beperkt. De enige officiele dealer voor België(volgens de website van Hymer zelf) is Campirama in Izegem…
Mvg.
Filip
Klopt, volgens Hymer is Campirama de enige officiële dealer in België.
Maar van ABC Mobile uit Bocholt hoor ik ook vele goede commentaren.
Zij verkopen ook Hymer en Carado.
Persoonlijk heb ik met Campirama veruit meer positieve dan negatieve ervaringen waardoor ik mijn mening van vorig jaar toch enigszins heb bijgestuurd.
Bij Campirama buiten blijven!
Is een verkoper en daar stopt het.
Onze 2de camper elders gekocht, spijtig want we waren zeer tevreden over het merk.
Als het zover is zal onze vierde ook van ergens anders komen, vrees ik.
Sinds ze zijn verhuisd naar Izegem gaat de verkoop van nieuwe campers boven alles.
Ik krijg nog raar of zelden antwoord op een email die ik naar hen stuur.
We kochten een Dethleffs integraal, super wagen, spijtig want onze vorige was een Hymer maar ik kan wel ABC in Meeuwen wel erg aanraden, ze zijn van hun woord en de service perfect uitgevoerd.
HEEL wat anders dan bij campirama, zeker Mr. Emmanuel is een dikke ‘janmijnkloten’.
dag iedereen, het is leuk te horen dat de jonge demuynck probeert de boel wat fatsoenlijk te laten draaien.Persoonlijk heb ik het niet goed getroffen met campirama. Over onze camper zeer tevreden maar bij campirama zet ik nooit nog een voet binnen.
toch veel plezier toegewenst met jullie goede ervaring!
Eduard
Hallo Eduard,
Bedankt voor je input.
Jammer dat je slechte ervaringen had met Campirama, maar toch leuk om te vernemen dat je alsnog tevreden bent over je camper.
Welk model is het?
Groetjes,
Luc Ceulemans.
dag Luc
Onze camper is een B 528 CL we kozen voor dit model omdat het voor onze invalide zoon een zeer goede indeling had.Na onze ondertekening en voorschot bleek dat (tegen de reeds overschreden leveringsdatum) dit model niet meer gemaakt zou worden. toen we ons voorschot terugvroegen gingen de poppen aan het dansen en ging de 528 toch weer in productie.de gevraagde thermostaatkraan op de douche bleek er niet op te zitten en de plaatsing van pries trekhaak en geboorde gat voor tv was totaal onprofessioneel en onverzorgd de na-service was ook ondermaats en afspraken werden niet nagekomen. ik ben zelf 34 jaar ondernemer en heb zulke dingen nooit mee gemaakt.We kwamen nergens één tevreden campirama klant tegen. Toch doet het mij plezier om enige verandering te horen en wens iedereen veel camper plezier toe. beste groeten! Eduard
Eduard,
Ik kan mij volledig vinden in uw beoordeling.
Evenwel vraag ik mij af of er een alternatief is in geval van een technisch probleem?
Met beste groeten,
Lieven
Misschien een alternatieve dealer zoeken die hetzelfde merk verkoopt?
De garantie op de motorhome is volgens mij merk gebonden en niet dealer gebonden?
Ik vrees echter wel dat de garantie op de motorhome evenwel niet zal gelden wanneer een dealer schade toebrengt tijdens het plaatsen van opties? In dat geval zal je het met de dealer moeten afhandelen die je opties heeft geplaatst.
Groetjes,
Luc.
ik ben aan het wachten op de levering van onze camper,als je emanuel de muynck wil bereiken kan je best naar de zaak rijden want op mails en telefoons antwoord hij toch gewoon niet.
deze was een stockmodel dus op een levering moeten ze niet wachten en toch al 2 weken te laat.
er kan natuurlij altijd iets mislopen maar dan mag emmanuel tenminste het fatsoen tonen om te antwoorden.
morgenvroeg dus effe 2 uur heen en 2 uur terug,ik hoop dat de servic later wat beter word anders zien ze mij hier nooit meer terug
Hallo Marc,
Spijtig om te horen dat je minder goede ervaringen hebt met Campirama.
Ik kan echter niet zeggen dat ik daar al problemen heb gehad uitgezonderd dat men inderdaad al eens op zich laat wachten met het beantwoorden van een mail, maar dat vind ik niet zo erg.
Telefonisch krijg ik altijd wel iemand te pakken die me kan voorthelpen.
Uiteindelijk hebben ze mijn motorhome issues altijd zeer professioneel en correct opgelost.
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid: welk model heb je besteld?
Mvg.
Luc.
Bonjour,
tout a fait d’accord avec vous ils répondent jamais au téléphone ni aux mails.
service après vente nul 0
Bonjour,
Je suis désolé pour vous, mais nous avons jamais eu de problèmes avec Campirama.
Tous nos problèmes seront traités de façon professionnelle.
Cordialement.
Hallo Luc
Fijneblog heb je daar zou wat meer Hymeraars gebruik moeten van maken om ervaringen uit te wisselen
Ja wij zijn zeer te vreden met onze B578 waar we trouwens een jaar over gedaan hebben alvorens de definitieve keuze te maken
Bij ons was de optie twee langse bedden te hebben en een ruime garage waar we nu onze recent aangekochte E- bikes kunnen in meevoeren daar het gewicht van de fietsen zwaarder is is het niet zo aan te raden ze achterop te vervoeren!
Aanvankelijk hadden we een 3 tal merken vooropgesteld zoals de Burnster en Carthago in integrale uitvoering maar we hebben uiteindelijk gekozen voor de Hymer nieuw aangekocht bij Campirama en afgeleverd in maart 2013 intussen is de camper al een 4 tal keer in Frankrijk geweest en deze zomer in juli door de zoon gebruikt ook gebruikt waardoor de teller nu reeds op 12000 km staat
Momenteel staat onze Hymer bij Campirama om wat kinderziektes op te lossen zoals loskomende knopjes en delen zoals het piepen en bewegen van het hefbed vooraan ook het voornaamste probleem is de airco na een stilstand met buitentemperatuur van 30 Gr. C duid de buitentemperatuur min-3,5 C aan met gevolg dat de air Co. dan warme lucht blaast in plaats van koude lucht , na controle bij Fiat zou het aan de censor liggen deze zit bij ons niet in de linker spiegel maar ergens onde de bumper vooraan
Hopelijks komt dit in orde
Wij zijn zeer tevreden over de na service bij Campirama al loopt de communicatie wat mank , intussen weten we dat de heer Sébastien Demuynck de man is die alles goed opvolgt
In september plannen wij een nieuwe trip , deze zal zijn via Bordeaux Biartz zo door noord Spanje en eventueel Portugal om dan dwars door Spanje richting Valentia te reizen
Groetjes et bo vent
Johan & Anita
= Johanita
Hallo Johan,
Bedankt voor het leuke compliment aangaande het blog.
Ik ben er zeker van dat ze bij Campirama hun uiterste best gaan doen om je problemen op te lossen. Bij ons hebben ze de kleine kinderziektes ook snel en deftig opgelost. Aan hun communicatie kunnen ze inderdaad nog een beetje werken, maar qua service kunnen wij zeker niet klagen.
Aangaande jullie trip in September: Bordeaux en Biarritz staan bij ons ook al lang op de planning. Moest jullie daarover wat ervaringen willen delen na afloop, dan hoor ik het graag.
Groetjes en veel veilige reizen,
Luc en Nancy.
Hallo Luc en Nancy
Bedankt voor uw reactie
Na onze trip gaan we zeker wel wat ervaringen kunnen uitwisselen
het zal pas ergens in oktober zijn wanneer we terug zijn we laten dan wel iets weten
groeten et Bon Vent
johanita
Hoi Johan,
Bedankt voor je toestemming om me een link te laten plaatsen naar jullie website “http://www.jodepa.be/“.
Groetjes,
Luc
Zijn er nog mensen, eigenaars van een Hymer camper die op deze manier willen ervaringen uitwisselen
Wij bezitten sinds 23 maart 2013 een Hymer B 578
Proficiat met jullie aankoop. Zijn jullie tevreden van jullie B578? Wij, voorlopig, in alle geval wel van onze Exsis i614.
Groetjes,
Luc.
Wij overwegen ook de aankoop van een camper nadat wij eerst ervaring hebben opgedaan met een gehuurd voertuig. Wij willen niet hoger dan een MTM van 3.5 T gaan. Het ledig gewicht speelt hierbij een belangrijke rol. Ik welke prijsklasse situeert het voertuig dat jullie aangekocht hebben? Hebben jullie ook een extra batterij laten plaatsen. Kunnen jullie met die voertuig volledig autonoom reizen?
Mvg
Hallo Rob,
Het ledig gewicht is voor ons van zeer groot belang. Onze Exsis i614 weegt, volledig uitgerust rijklaar 2880kg, welk zeer goed is. Onze Aviano i684 woog destijds 3200kg rijklaar. Als je daar nog 3 extra volwassenen en een hond bijzet, dan hou je niet veel laadgewicht over, geloof me.
De prijs van onze Exsis heb ik je per mail gezonden. Wij beschikken over een aanzienlijke optielijst. Deze kan je terugvinden op url: http://www.ceulemansdelaet.be/motorhomeblog/?page_id=530 .
Aangaande het volledig autonoom staan: hiervoor hebben we 2 Varta professional 95Ah batterijen en 2 zonnepanelen van 100 Watt. Wij hebben totaal geen problemen qua stroom wanneer we autonoom staan. Wij hebben geen TV of satelietantenne dus daar besparen we natuurlijk ook al veel stroom uit…
De motorhome zelf is voor ons elke euro waard: alles is van kwalitatief hoogstaand materiaal en heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Hopelijk heeft deze uitleg je een beetje geholpen, anders hoor ik het graag.
Mvg.
Luc Ceulemans.